marți, 24 mai 2011

PJ Harvey - Let England Shake

Cuvantul care mi-a venit in minte la prima auditie a albumului a fost "understated". Genul de album care pare sa spuna o poveste de mare dramatism, dar cu o anumita detasare, daca nu chiar apatie - reflectata aici in prestatia vocala retinuta si orchestratia bogata, interesanta dar lenesa, dand pieselor un aer contemplativ, chiar daca nu toate sunt lente sau baladesti. Un rol in asumarea distantei il joaca si productia, care nu lasa sa iasa in fata nimic strident.

Tot felul de trimiteri literare sau la episoade istorice sau pomeniri de locuri strabat albumul, care pare a fi intr-adevar conceptual, sau cel putin legat in linii mari de istoria Albionului. Din pacate nu l-am adancit cum s-ar cuveni deocamdata - poate a facut-o altcineva si ma lamureste despre ce e vorba - intrucat muzica in sine nu ma fascineaza intotdeauna, ca sa zic asa. Sunt momente/piese insa care dupa cateva ascultari se insinueaza printre simturi, melancolice si evocative, ca o ploaie englezeasca lenesa, al carei parfum sters poarta totusi in el amintirea altor ploi sau a altor clipe dintr-un timp cu mai multa culoare.

2 comentarii:

  1. muzica in sine e cat se poate de reusita, in my oppinion. btw, am si eu un blog cu recenzii, arunca o privire, daca crezi ca e oportun hai sa facem schimb de link-uri in blogroll. blogul meu e www.zoltanvarga.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi de atentionare, nu stiam blogul tau si arata foarte bine. Am citit cateva recenzii si multe chestii despre care vorbesti acolo sunt departe de interesele mele, dar scrii misto, mult si bine informat :D Bookmarked!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.