duminică, 23 octombrie 2011

Beans - End It All

Beans e MC in trupa Antipop Consortium si a venit in 2011 cu un nou album solo. Eu am auzit de trupa asta in 2005, cand cantam intr-o trupa numita Antipop si am cautat pe net sa vad daca nu cumva mai sunt si altii cu numele asta. Cum pe atunci nu ascultam hip hop si cu atat mai putin hip hop alternativ avangardist, am ramas cu numele si i-am ignorat in continuare ca ignorantul care eram. Mai tarziu m-am mai pus si eu la punct, am auzit si de ei, si de Dalek, si de El-P, si cam prin ei am descoperit hip hop-ul ca pe muzica infinit de interesanta care este. Gen.

In fine, ce voiam sa zic - Beans e un rapper foarte priceput, cu un flow excelent si flexibil, si pare hotarat sa demonstreze asta pe "End It All", asa incat piesele sunt in general vehicole ritmice pentru rimele lui. Beans varsa niste rime destepte, vocabularul lui fiind, ca si paleta de trimiteri, mai vast decat al majoritatii rapperilor. Ce e un pic deranjant e insistenta de a ne aminti cat de bun e el cand scuipa versuri si cum ablitatile lui nu se compara cu ale nimanui. Cam toata lumea face asta in rap, dar as fi vrut sa aud mai putine chestii de genul asta de la el. Beaturile sunt destul de faine, dar instrumental piesele nu cunosc cine stie ce dezvoltare, prim-planul ramane pe lirica.

Ma folosesc de prilejul asta ca sa va recomand si albumul, tot recent, scos de Beans in colaborare cu HPrizm si perechea de jazzmeni Matthew Shipp/William Parker, niste megagrei care nu sunt la prima colaborare cu membri ai consortiului. Albumul se cheama "Knives from Heaven" si exemplifica ideea de a fuziona jazzul futurist al lui Shipp cu hip hop-ul neconventional facut de Antipop Consortium. Desi foarte interesant ca abordare, "Knives from Heaven" mi se pare, paradoxal, mai putin reusit decat "End It All", avand aerul ca se cauta pe sine mai degraba decat sa ofere o forma definita propriei idei. Dar, daca va intereseaza zona, trebuie sa le ascultati pe amandoua, n-aveti ce face.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.