vineri, 21 octombrie 2011

Esther Venrooy - Vessel

Coperta arata dubios, si din cate am inteles asa arata toate discurile scoase de label-ul Entr'acte. Din pacate nu am cumparat niciodata un cd de la ei, dar am inteles ca e greu sa-l scoti din ambalaj, trebuie sa te chinui un pic sa desfaci punga aia in asa fel incat sa n-o strici, dar am inteles si ca efortul merita 100%, intrucat toate albumele scoase pana acum la Entr'acte au fost foarte misto. Chestie pe care o pot confirma si eu, dupa intalnirile extrem de placute cu albume din catalogul lor, cum ar fi duetul Lionel Marchetti - Yoko Higashi de acum vreo doi ani, sau bucatile scoase de Giuseppe Ielasi si Helena Gough anul trecut. Esther Venrooy se trece singura pe lista albumelor excelente scoase la Entr'acte, prin mica bijuterie numita Vessel.

Albumul e o singura bucata de jumatate de ora care reproduce o instalatie pusa la punct de Venrooy acum trei ani. In mare e vorba de field recordings facute intr-un port sau pe un rau, in care personajele principale sunt niste vapoare de marfa inregistrate in timp ce isi faceau treaba, deci auzim muzica motoarelor (probabil captata in feluri si de la distante diferite), pe langa apa si diverse evenimente sonore adiacente (incarcarea cargo-ului pe vase?). Toata afacerea e foarte ambigua, practic daca nu esti marinar sau lucrator in portul Constanta nu-ti poti da seama ce anume asculti. Banuiala mea e ca o parte din sunete sunt adaugate in studio, dar n-as baga mana in azot pentru asta. Desi deconectat de la contextul mai larg al instalatiei pentru care a fost gandit, albumul exista pe picioarele lui muzicale si e fermecator de la un capat la altul, prin misterul care-l invaluie si complexitatea detaliilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.