vineri, 21 octombrie 2011

Jamie Drouin, Lance Olsen - Absence & Forgiveness

Daca n-ati auzit pana acum de Jamie Drouin si Lance Olsen, nu va ingrijorati - nici eu nu auzisem si cred ca nu mai mult de o duzina de oameni de pe planeta au ascultat albumul lor de cand a aparut. Pe pagina lor de RateYourMusic au cinci note in total, ceea ce e cam putin chiar si pentru zona de improvizatie libera, avand in vedere ca albumul a aparut acum mai bine de jumatate de an. Eu il tot ascult de vreo luna jumate si am observat ca e albumul din 2011 la care tind sa ma intorc cu cea mai mare placere si insistenta, din tot ce am ascultat pana acum. Atmosfera creata pe Absence & Forgiveness are ceva foarte atragator pentru mine, s-ar putea sa fie o reactie pur subiectiva dar e genul de muzica de care nu-mi pot imagina ca o sa ma plictisesc.

Ar fi cam greu sa descriu muzica in termeni obiectivi, si asta pentru ca sunetele de pe album sunt folosite cu mare economie, sunt extrem de discrete si, in general, de volum mic. Ma tot gandesc sa transform blogul asta si sa scriu in engleza, ca sa pot si eu umple spatiul cu expresii de genul "clicks and pops, crackling sounds, soft purrs and sharp buzzes" atunci cand descriu albume din zona asta. Se pare ca functioneaza pentru multa lume. Constrans fiind de limba romana, nu prea am cum sa le descriu, decat daca apelez la cuvinte ca "bazaituri" sau "fosnete" sau "pocnituri", care suna aiurea si pot induce in eroare potentialii ascultatori in fata unei muzici care, daca-i acorzi o sansa si un minim de atentie, chiar suna fantastic. In orice caz, ceea ce pot spune despre ascultarea albumului de fatza e ca e ca si cum te-ai juca cu mufa aia de la calculator in care intra boxele, bagand si scotand cablul in timp ce stai cu urechea lipita de boxe ca sa prinzi sunetele produse. In plus, mai avem sample-uri cu voci din emisiuni tv, zgomote incidentale si taceri bine plasate.

Poate ca are legatura cu momentele/locurile in care l-am ascultat, sau cu starea mea de spirit de la primele auditii la care imi place sa ma intorc, dar pentru mine Absence & Forgiveness e cel mai interesant album improvizat al anului. Sobru, elegant, creeaza o atmosfera intensa cu mijloace putine. E impartit in trei bucati, dintre care mai jos o puteti asculta pe prima, dar e un album care se vrea ascultat pe indelete, in intimitate si liniste.

3 comentarii:

  1. Many thanks for the kind words! Pleased to hear you are still enjoying this album.

    Cheers, Jamie Drouin

    RăspundețiȘtergere
  2. Hi Jamie, glad to see you drop by! I take it someone has translated what I said? Either way, I love the album and keep coming back to it over and over, possibly my favourite of its kind this year. A lot more people should hear it.

    RăspundețiȘtergere
  3. Thank you indeed, so glad that the album stays with you.
    regards
    Lance Olsen

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.