duminică, 30 octombrie 2011

Machinefabriek - Sol Sketches

Am vorbit de albumul lui Rutger Zuydervelt cu Peter Broderick de curand pe blog, si am zis atunci ca mi-a placut mult. Machinefabriek a mai scos anul asta, asa cum are obiceiul, cateva ep-uri dragute, dintre care mie mi-a placut in mod special unul numit "Apollo". De curand am aflat ca se pregateste un album intreg care va include piesa Apollo impreuna cu alte bucati, unele aparute deja pe discuri mai micute, si albumul se va numi "Veldwerk". Abia astept, dar nu cred ca o sa mai scriu si despre ala aici, asa ca puneti-l pe lista de pe-acum.

Acum e vorba de un alt Machinefabriek din 2011, la randul lui foarte fain, de data asta un fel de soundtrack pentru un documentar despre artistul vizual (ca altfel n-am cum sa-i zic) Sol Lewitt. Albumul e compus din douazeci si una de miniaturi, sketch-uri cum ar veni, toate delicate si destul de ambigue melodic, in care pianul are rol principal si e insotit de aruncaturi de pensula electronice. De fapt, genul de minimalism practicat de Machinefabriek ar putea fi asemuit, cu putin efort, acuarelelor cu forme neregulate ale lui Lewitt, desi nu stiu daca muzica a vrut in mod special sa creeze asemenea paralele (filmul nu l-am vazut). Ceea ce sigur nu are legatura cu opera lui Lewitt insa e clipul de mai jos, facut de cineva pentru piesa Sol Sketch 20, dar care rezoneaza cu mine intr-un mod aparte. Ca si muzica de pe acest album de altfel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.