sâmbătă, 22 octombrie 2011

Julia Holter - Tragedy

Prietenul Victor mi-a luat-o inainte si a vorbit despre albumul asta pe blogul lui acum cateva zile. Chestia asta pica la fix, pentru ca eu chiar ma intrebam ce-as putea zice despre el, e genul de album care emana un soi de libertate artistica rezistenta la descriere. De fapt, nici Victor nu s-a descurcat prea bine, avand in vedere ca in primul paragraf tranteste descrierea urmatoare: Năprasnic și oxidat somnal de trompă, de-îndată acompaniat de și mai multe bläsere, cu o tentă de machine-musik. Cam asta-i.

In rest, deja a mentionat el ce voiam si eu sa zic, anume ca inceputul albumului imi aduce aminte de inceputul lui "Salmon Run" al lui Graham Lambkin. Si a facut si comparatiile pe care aveam sa le sugerez: Chelsea Wolfe, Grouper si Julianna Barwick. Cam asta e, o sa postez si eu aceeasi piesa, pentru ca Julia i-a facut videoclip si e cea mai psihedelica aparitie video a anului. Mai vreau doar sa zic ca albumul asta o sa fie un soc puternic pentru cei care au ascultat-o pe julia anul trecut pe albumul Celebration, pe care presta cu mare finetze field recordings, improvizatie cu obiecte dubioase si punea in practica o compozitie de Michael Pisaro. Prin comparatie, Tragedy e o rotatie de 180 de grade, daca nu chiar un salt interdimensional. Noroc ca eu o mai ascultasem pe Julia cu niste chestii mai vechi inregistrate de ea in dormitor, pe care canta "Don't Dream It's Over" si alte popisme inutile, asa incat n-am fost chiar complet surprins de directia luata acum. Ideea principala a paragrafului e, desigur, ca Julia Holter e o tipa care trebuie urmarita cu mare atentie, pentru ca nici nu stim ce pierdem.

3 comentarii:

  1. Ah, nu știusem de alte lucrări dinainte, nici n-am cercetat. De fapt, cum am ajuns eu la albumul ăsta? Hm.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai sa asculti neaparat si Celebration. Cred ca e singura data in istorie cand poti auzi o piesa de Michael Pisaro si o piesa de Elton John pe acelasi album. O sa vezi ce zic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh wow! Deja presimt că trebuia să-mi păstrez argumentul eclectic pentru ăl album. :p

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.